Niesamowite filmy z użyciem kamery GoPro | FILM.ORG.PL

Niesamowite filmy z użyciem kamery GoPro








Rafał Oświeciński
28.03.2014


Teoretycznie mógłby to być wpis reklamowy, jednak tylko teoretycznie, bo w praktyce reklama kamer GoPro zdecydowanie wykracza poza typową promocję produktu. Więc musicie mi uwierzyć na słowo – chodzi o naprawdę świetne filmy :)

O co chodzi? O kamery właśnie, marki GoPro, tworzone w Los Angeles przez niewielką (na początku) firmę, którą założył w 2002 roku Nick Woodman. Wówczas 28-letni surfer był poirytowany tym, że latając po falach na desce nie może nagrywać tego, co widzą jego oczy – a chciałby. Jadąc na rowerze, skacząc ze spadochronu czy bungee, biegając, pływając, jeżdżąc, skacząc – fajnie mieć kamerę, która nie przeszkadza, nie musisz trzymać jej w ręku, ponadto jest lekka, łatwo ją zamontować do kasku (czy gdziekolwiek) i najważniejsze – jest niedroga. Nie jakiś specjalistyczny sprzęt, ale solidna kamera, która pozwoli uchwycić emocje towarzyszące różnego typu aktywności. Woodman z Bali przywiózł paciorki i naszyjniki i zabawił się w handlarza sprzedającego biżuterię za 60$ wzdłuż kaliforniejskiego wybrzeża. Nie zbił majątku, ale zaoszczędził i przy okazji pożyczył tyle, aby stworzyć kamerę dokładnie taką, o jakiej marzy zapalony surfer. Na początku produkt (kamer przyczepiona do nadgarstka) cieszył się umiarkowanym uznaniem, ale przedsięwzięcie wciąż się rozwijało, kamera ewoluowała (z taśmy filmowej 35mm do cyfry HD, z wifi i innymi bajerami) aż nastąpił przełom: po uczestnictwie w pewnych targach Japończycy zamówili od Woodsmana 100 kamer GoPro na zawody sportowe. Był rok 2004.

Nick Woodman i jego kamerka GoPro. Biznes wart miliardy.

Nick Woodman i jego kamerka GoPro. Biznes wart miliardy.

10 lat później GoPro jest warte 1,3 miliarda dolarów i sprzedaje blisko 3 miliony kamer rocznie. Nie jest to oczywiście światowy potentat, ale liczący się zawodnik w swojej niszy, produkujący znakomicie oceniane kamery – i do tego niedrogie, bo cena oscyluje wokół 1,5-2 tys. PLN.

Ale co jest najfajniejsze? Reklamy GoPro. Można odwoływać się do emocji, można używać wielu słów, można wydawać miliony na kampanie, badania marketingowe. A co robi GoPro? Przede wszystkim wypuszcza filmy kręcone kamerą. I tyle. Świetnie zmontowane i pokazujące rzecz najważniejszą – przeznaczenie. I to wystarczy, aby sięgać z miejsca do portfela.

 

 

 

 

A tutaj pomysłowy film z użyciem kamerek GoPro. Superman żyje :)

Rafał Oświeciński

Rafał Oświeciński

REDNACZ at FILM.ORG.PL
Celuloidowy fetyszysta.
Kino istnieje nie tylko dla rozrywki. Powinno budzić emocje. Powinno szokować ibulwersować. Powinno bez skrupułów zmuszać mózg i serce do wytężonej pracy. Dlatego wolę nieudane eksperymenty od udanych średniaków tworzonych od linijki.
Rafał Oświeciński






  • q

    serio? camera go pro fajna? niesłychane. Co teraz? recenzje badziewnych filmów fanowskich? Recenzje trailerów?

    • co ma piernik do wiatraka?

    • Indroman

      Aleś wymodził. Filmy z GoPro to już właściwie subkultura mająca własny styl i klimat. Nie rozumiem co jest złego w tym, że ten fascynujący temat został poruszony na KMF? Do badziewnych filmów daleko, a wręcz przeciwnie – to prawdziwe perełki, które notorycznie oglądam na YouTube.

      PS. Czekam na moment, w którym „poważne”, filmowe portale podchwycą temat. Brawa za odważny ruch.

    • dandys

      co za ścisk dupy. internetowe buractwo się szerzy. filmy są świetne i dobrze że je ktoś pokazuje, bo robią wielkie wrażenie i niewykluczone że w kinie się też pojawią prędzej czy później.

  • steppenwolf1982

    nie bardzo rozumiem sformułowanie: „kamera ewoluowała z 35mm do HD”

    • już uściśliłem, głupota :) chodzi o to, że na początku była to kamera z taśmą 35mm, ale szybko wdrożono kamerę cyfrową.

      • steppenwolf1982

        sens zrozumiałem, ale nie chciało mi się wierzyć, że go pro zaczynało od taśmy. sprawdziłem ich historię i masz rzeczywiście rację ;)

  • rew

    Widziałem to już kiedyś ale nie wiedziałem, że to reklama kamer :) Genialne, naprawdę, każdy z osobna.






Przeczytaj jeszcze



Poprzedni tekst

Powrót do PRESSŁOŚCI #27 - Nicole Kidman

Następny tekst

Filmowo-komiksowe podróże Darrena Aronofsky'ego



OSTATNIE KOMENTARZE NA STRONIE