Rzuć palenie z Olafem | FILM.ORG.PL

Rzuć palenie z Olafem

Artykuły o filmach, publicystyka filmowa / 27/12/2011








Rafał Oświeciński
27.12.2011


Reklama zdrowych elektronicznych papierosów Cigger daje zdrowo popalić i od kilku dni robi w Internecie prawdziwą furorę. Jest ilustracją powiedzenia „nieważne jak, ważne żeby mówili” – bo o marce Cigger dowiedziało się w ciągu kilku dni kilkaset tysięcy ludzi. Niniejszym wpisem również chciał nie chciał, pomagam promować Ciggery, więc co by nie mówić o poziomie cyklu reklam z Olafem Lubaszenko, marketingowy cel został osiągnięty – produkt w mgnieniu oka stał się rozpoznawalny. Załóżmy dwie wersje: pierwsza – reklama została zrobiona przez kompletnych nieudaczników. Pomysł skrzyżowania wijących się na drugim planie prostytutek, z palącym Ciggera Panem Olafem na planie pierwszym wydaje się pochodzić z kompletnie innej planety, której mieszkańcom usługi matrymonialne kojarzą się z paleniem „zdrowego” papierosa. Dodając do tego bełkot, przy pomocy którego aktor wypowiada pytanie „Paliłeś już Ciggare?” oraz co najmniej dziwne miny Olafa Lubaszenko, który wykrzywia się w różne strony i błazeńsko uśmiecha, otrzymujemy reklamę-potworka, gorszą od Adama Małysza rozsypującego herbatę i krzyczącego „Ło Jezu!” na widok zboczeńca przebranego za czajnik.


A teraz wyobraźmy sobie, że twórcy tej reklamy są bardzo inteligentni i przebiegli i zrobili coś tak koszmarnie złego z pełną świadomością i nastawieniem na darmowy kolportaż reklamy przez rozbawionych internautów. Wszak nic nie rozchodzi się po necie tak szybko, jak kompromitujące filmiki, przy których można rotflować wraz ze znajomymi. Czemu biorę pod uwagę taką wersję? Pewnie dlatego, że trudno mi uwierzyć, żeby Olaf Lubaszenko dał się wmanewrować w coś tak złego, jak widzimy na powyższej reklamie. Trudno też uwierzyć, że ktoś na poważnie kojarzy burdel z paleniem (choć podstarzały i podgrubiały Pan Lubaszenko całkiem dobrze pasuje do okoliczności domu publicznego), trudno uwierzyć, że sposób mówienia i mimika Krolla nie są tylko jego wygłupem, świadomym i zamierzonym. Wersję, w której twórcy reklamy z pełną świadomością zrobili ją w sposób wywołujący u widza zażenowanie, uśmiech politowania i skutkujący automatycznym wysłaniem linka do znajomych, żeby też się pośmiali, zdają się potwierdzać pozostałe jej wersje.

Olaf Lubaszenko mówiący kobiecym głosem:

Olaf Lubaszenko oglądający się za kobietą w bieliźnie i mówiący (nie wiadomo czemu) „Bo palić to trzeba umieć”:

Olaf Lubaszenko i jego monolog wewnętrzny na temat dobrego wpływu palenia na… rzucanie palenia:

Co sądzicie o tej kampanii reklamowej, paliliście już Ciggare?

Rafał Oświeciński

Rafał Oświeciński

REDNACZ at FILM.ORG.PL
Celuloidowy fetyszysta.
Kino istnieje nie tylko dla rozrywki. Powinno budzić emocje. Powinno szokować ibulwersować. Powinno bez skrupułów zmuszać mózg i serce do wytężonej pracy. Dlatego wolę nieudane eksperymenty od udanych średniaków tworzonych od linijki.
Rafał Oświeciński











Przeczytaj jeszcze



Poprzedni tekst

Trailery fanowskie

Następny tekst

W oczekiwaniu na Prometeusza: moja przygoda z sagą Obcy



OSTATNIE KOMENTARZE NA STRONIE